ԵՊՀ Արևելագիտության ֆակուլտետի Իրանագիտության
ամբիոնի վարիչ Գառնիկ Ասատրյանին շատ ուսանողներ գիտեն որպես ազնիվ ու նվիրյալ գիտնականի,
սակայն քչերին է ծանոթ, թե ինչպիսին է Գառնիկ Ասատրյան մարդը, ինչպիսի ուղի է անցել
մինչև Մայր բուհի Իրանագիտության ամբիոնի վարիչ դառնալը: Այս անգամ մեզ հետ զրուցել
ու անկեղծացել է հենց ինքը՝ Գառնիկ Ասատրյանը:
- Ինչպիսի՞ն էր ուսանողն այն ժամանակ, երբ Դուք էիք դեռ ուսանող: Այժմ ուսանողներն ի՞նչ տեսակի են: Ներկա տարբերությունները դրական, թե՞ բացասական եք գնահատում:
- Դրանք տարբեր
ժամանակներ էին: Իմ ժամանակվա ուսանողը մի քիչ այլ գաղափարախոսական
հենքի վրա էր ձևավորված: Այդ ուսանողներն այլ ժամանակի ծնունդն էին: Բնականաբար, գաղափարախոսությունները տարնբեր են այստեղ, բայց ընդհանուր
առմամբ նույնն է ուսանողության բնույթը, էությունը: Զգալի տարբերություն առանձնապես ես չեմ նկատում:
- Այսինքն, չկա՞ տարբերություն ժամանակակից ուսանողների և Ձեր ժամանակների ուսանողության միջև, որը Դուք դրական կամ բացասական եք գնահատում:
- Այսօրվա ուսանողների մեջ
բացասականը թերևս այն է, որ չափից դուրս նյութական են, իսկ մեր ժամանակ այդպես չէր: Դա էլ հավանաբար ժամանակի հրամայականն է:
- Դասախոսների մասին ի՞նչ կասեք: Ձեր ժամանակների դասախոսների դասավանդման ոճը ինչպիսի՞ն էր: Մերօրյա դասախոսների դասավանդման
ոճի համեմատ ի՞նչն էր ուրիշ:
- Ոճը, ցավոք սրտի, համարյա նույնն է մնացել, տարբերություն չկա:
Բացի իհարկե որակից, այն էլ որոշ չափով, մնացածը նույնն է: Որակը որոշ չափով փոխվել է, որովհետև նոր ժամանակներ
են այսօր: Բնականաբար, գիտության նոր ձեռքբերումներ են տեղի ունեցել,
նոր հեռանկարներ են բացվել: Այդ իմաստով որակի առումով մի քիչ փոխվել
է դասախոսության ընդհանուր ձևաչափը, բայց նույնն է դասավանդման ոճը, ամեն ինչը նույնն
է:
- Պարո՛ն Ասատրյան, ինչպիսի՞ ուսանող եք եղել: Ինչո՞վ եք տարբերվել Ձեր հասակակիցներից: Կպատմե՞ք այդ մասին:
- Ես այն մարդկանցից եմ, որ հենց փոքր հասակից
էլ այն բնագավառին եմ նվիրված եղել, որով այժմ զբաղվում եմ, այսինքն՝ ես այն ժամանակ ունեի հստակ տեսլական՝ ինչով
պիտի զբաղվեմ, և ըստ այդ տեսլականի գծագրած
ուղով էլ գնում էի: Եվ սովորում էի, և գրականություն էի կարդում, և կապեր
ունեի Մոսկվայի, Սանկտ-Պետերբուրգի այդ ժամանակվա տարբեր գիտնականների հետ: Այդ ամենը դեռևս ուսանող եղած ժամանակ էր: Այսինքն՝ ես չէի սահմանափակվել Երևանի պետական համալսարանով, այլ դուրս էի եկել: Բայց միևնուն ժամանակ ուսանողական կյանքով էի
զբաղվում, ուրախ ու ակտիվ կյանք էի վարում:
- Ներկայիս ուսանողը, ըստ Ձեզ, ինչպիսի՞ն պետք է լինի, որ Դուք համարեք իրեն լավ ուսանող, այսինքն՝ Ձեզ համար լավ ուսանողն ո՞վ է:
- Լավ ուսանողը
նա է, ով լավ սովորում է, ունի հեռանկար, տեսլական, հստակ պատկերացնում է իր ապագան,
գիտի՝ ինչ բնագավառով է զբաղվում, սիրում է իր գործը և նվիրված է գործին: Սա ամենակարևոր
բանն է: Եվ, իհարկե, ընդունակ մարդ է: Այդ ուսանողը արդեն իսկ լավ ուսանող
է:
- Դա ընդհանրապես: Եթե խոսենք զուտ մեր ֆակուլտետի ուսանողի մասին, օրինակ՝ արևելագետ ուսանողը Ձեզ համար ինչպիսի՞ն պետք է լինի, ինչպիսի՞ հատկանիշներ պիտի ունենա, որ համարեք լավ արևելագետ
ուսանող:
- Լավ ուսանողը բացի այն, որ լավ պիտի սովորի,
իմանա՝ ինչ է անում, նաև պետք է ունենա հետաքրքրություն և որոշ
չափով ազգային լիցք կրի, հիմնարար հայացքներ ունենա դեպի հայրենիքը,
դա կարևոր է, այսինքն՝ ֆունդամենտալ մոտեցում ունենա դեպի հայրենիքը:
Այդ իմաստով մեր ֆակուլտետի ուսանողը պետք է տարբերվի որոշ չափով:
- Ձեզ համար ավելի նախընտրելի է ինչպիսի՞ ուսանողներ ունենալ՝ նրանց, ովքեր զբաղվում են միայն
գիտությամբ, միայն հասարակական գործունեությամբ, թե՞ ովքեր կարողանում են համատեղել հասարակական
գործունեությունը և կրթությունը:
- Գիտեք՝ ամեն մարդ չի կարող գիտությամբ զբաղվել, այսինքն՝ բոլորի գիտությամբ զբաղվելը ճիշտ չէ և սխալ
է: Ուսանողների մի փոքր մասն է զբաղվելու գիտությամբ: Այն ուսանողն
է լավը, ով նախ լավ սովորում է, անկախ այն բանից, թե կզբաղվի գիտությամբ կամ չի զբաղվի, հստակ պատկերացնում է՝ ինչ է անում և որոնք են իր նպատակները, ակտիվորեն մասնակցում է հասարակական-քաղաքական
կյանքին, եթե, իհարկե, կենսախինդ մարդ է: Կարծում
եմ՝ դա լավ է: Այդպիսի ուսանողը լավն է:
- Խոսենք մի փոքր
Ձեր ընտանիքի մասին: Կպատմե՞ք, կներկայացնե՞ք,
թե ինչպիսին է այն:
- Ես ամուսնացած եմ, 3 երեխա ունեմ` 2 տղա և
մեկ դուստր:
Դուստրս հիմա 8-րդ դասարան է: Նա շատ է սիրում ֆիզիկան, ուզում է ֆիզիկոս դառնալ: Մեծ տղայիս անունը Մուշեղ է: Լոնդոնում է հիմա աշխատում, զբաղվում է արաբագիտությամբ, Ղուրանի ուսումնասիրությամբ: Ավարտել է համալսարանը, պաշտպանել է և կոչում ունի: Մյուս որդիս
Սարգիսն է, որին գիտեք: Նա զբաղվում է ադրբեջաներենի ուսումնասիրությամբ, թուրքագիտությամբ: Ունեմ թոներ․ Մուշեղը 2 երեխա ունի՝ մեկ աղջիկ, մեկ տղա:
Փոքր երեխաներ են:
- Ձեր ծնողների մասին էլ
կպատմե՞ք: Ինչպիսի՞ ընտանիքում եք մեծացել:
- Իմ պապերը
եկել են Խնուսի շրջանից, Ակ գավառից: Շատ հետաքրքիր է, որ մեր ընտանիքը իր գրավոր պատմությունն
ունի (մոտավորապես 400 տարվա): Մենք
ունենք մեր ավետարանը, որտեղ գրված է մեկ առ մեկ, թե ով ծնվեց: Մինչև հայրս հասնում
է, և շատ հետաքրքիր է՝ հենց Խնուսից գնացել են Բլուր գյուղ, տարել են իրենց հետ այն Պարսկաստան, հետո այնտեղ
գյուղ են հիմնադրել: Ավելի ուշ մենք եկել ենք այնտեղից Հայաստան: Ես փոքր եմ եղել, երբ եկել ենք՝ 12-13
տարեկան, հետո Լենինականում եմ սովորել: Լենինականի N28 դպրոցն
եմ ավարտել, հետո ընդունվել եմ Մայր բուհ Քրդագիտության
բաժին: Մի ժամանակ կար Քրդագիտության
բաժին: Ավարտելուց հետո ընդունվել եմ Լենինգրադի
ակադեմիայի ասպիրանտուրան: 5 տարի այնտեղ եմ սովորել, պաշտպանել եմ թեկնածուականը,
հետո 1990 թ-ին պաշտպանել եմ դոկտորականը՝ դեռևս
Խորհրդային միության ժամանակ, և հիմա աշխատում եմ այստեղ:
- Ի՞նչ է Ձեզ համար արևելագիտությունը:
- Ինձ համար արևելագիտությունը իմ կյանքն է: Ես արևելագիտությունը
սիրում եմ: Արևելագիտությունը Արևելքի մասին հստակ աշխարհայացք է, բացի գիտությունից:
Աշխարհայացքային կատեգորիա է արևելագիտությունը ինձ համար, ոչ թե միայն բնագավառ:
- Ի՞նչ գեղարվեստական գրքեր
եք կարդում: Ունե՞ք սիրած գիրք, բացի մասնագիտական գրքերից, իհարկե:
- Ես ռուս գրողներից Տոլստոյին եմ շատ սիրում, հայ գրողներից սիրում
եմ Րաֆֆիին, պոետներից սիրում եմ Թումանյանին և Չարենցին:
- Կոնկրետ սիրած գիրք ունե՞ք:
- Հայկական գրքերից Րաֆֆիի «Կայծեր» վեպն է, համաշխարհային գրականությունից
Մարկեսի «100 տարվա մենություն»-ը, իսկ ռուսական գրականությունից Տոլստոյի «Պատերազմ
և խաղաղություն»-ը:
- Ո՞վ է այն գիտնականը,
որին Դուք առաջին տեղում եք դասում:
- Ես շատ եմ սիրում գերմանացի գիտնական Վիլհելմ Այլևսին: Նա արևելագետ
է: Սիրում եմ մի քանիսին ևս` Մեյերին, Բարտոլոմեյին, Հյուբշմանին: Ամենից շատ սիրում
եմ Այլևսին:
- Քանի՞ արևելյան երկրում
եք եղել, և կա՞ մի այնպիսի երկիր, որը Ձեզ համար ամենաձգող երկիրն է:
- Ինձ համար ամենաձգող երկիրը Հայաստանն է: Եղել եմ բոլոր երկրներում,
բացի Հարավարևելյան Ասիայից:
- Ինչ-որ մի խոհանոց կա՞
Ձեզ համար, որը կառանձնացնեք:
- Ես սիրում եմ հնդկական խոհանոցը, քանի որ շատ լավն է, կծու խոհանոց
է: Վրացականը վատը չէ: Իրանական, արաբական խոհանոցը շատ լավն են, թուրքական խոհանոցը
ևս շատ լավն է: Բոլոր երկրների խոհանոցները, բացի հայկականից, սիրում եմ:
- Ամենասիրելի ճաշատեսակը....
- Ես ամենից շատ սիրում եմ փլավ, բրնձով փլավ, հասարակ բրինձ:
- Ի՞նչ երաժշտություն եք
լսում:
- Դասական երաժշտությունից սիրում եմ Մոցարտ, որը մատչելի դասական
երաժշտություն է, Շոպենի որոշ գործեր, որոնք ինձ ընկալելի են, բայց սիրում եմ նաև էթնիկ
երաժշտություն: Հայկական ժողովրդական երգեր եմ սիրում: Սայաթ-Նովային եմ սիրում, Ջիվանուն
եմ սիրում: Ռաբիզից զզվում եմ: Բայց ասեմ՝ լավ պարում եմ ռաբիզի տակ:Ռաբիզ ասելով՝
նկատի ունեմ Թաթայի երգերը:
- Ի՞նչ խորհուրդ կտաք ուսանողությանը:
- Թող լավ սովորեն, իրար սիրեն, հեռու լինեն նախանձից: Ամենավատ
բանը նախանձն է: Ես իմ մարդկային բնավորության մեջ ամենից շատ գնահատում եմ նախանձի
բացակայությունը: Մարդը պիտի նախանձ չլինի, մարդը պիտի ճշմարիտ լինի, ընկերասեր լինի,
երբեք չդավաճանի ընկերոջը, ուղղամիտ լինի, որը շատ կարևոր է: Ուղղամտությունը հարկավոր
է. ինչ մտածում ես, պետք է ասես, չթաքցնես: Ուղղամիտ մարդուն ես սիրում եմ:
- Ձեր ընկերական շրջապատում
միայն գիտնականնե՞ր են: Ունե՞ք այնպիսի ընկերներ, որոնք ընդհանրապես կապ չունեն արևելագիտության
հետ, գիտության մարդիկ չեն:
- Ճակատագրի բերումով ընկերներ, որոնք հեռու են իմ բնագավառից, չունեմ:
Ցավոք սրտի, որովհետև Լենինականի դասընկերներս չգիտեմ՝ ուր են գնացել, ինչ են արել:
Բնականաբար, իմ ընկերները միայն այս շրջապատից են:
Աննա Կարապետյան
Դիանա Եղիազարյան
0 արձագանք:
Post a Comment