Blogger Widgets
ԵՊՀ Արևելագիտության ֆակուլտետի Ուսանողական բլոգ

3.17.2013

Գառնիկ Ասատրյան. «Ուղղամիտ մարդուն ես սիրում եմ»


ԵՊՀ Արևելագիտության ֆակուլտետի Իրանագիտության ամբիոնի վարիչ Գառնիկ Ասատրյանին շատ ուսանողներ գիտեն որպես ազնիվ ու նվիրյալ գիտնականի, սակայն քչերին է ծանոթ, թե ինչպիսին է Գառնիկ Ասատրյան մարդը, ինչպիսի ուղի է անցել մինչև Մայր բուհի Իրանագիտության ամբիոնի վարիչ դառնալը: Այս անգամ մեզ հետ զրուցել  ու անկեղծացել է հենց ինքը՝ Գառնիկ Ասատրյանը:
- Ինչպիսի՞ն էր ուսանողն այն ժամանակ, երբ Դուք էիք դեռ ուսանող: Այժմ ուսանողներն ի՞նչ տեսակի են: Ներկա տարբերությունները դրական, թե՞ բացասական եք գնահատում:
- Դրանք տարբեր ժամանակներ էին: Իմ ժամանակվա ուսանողը մի քիչ այլ գաղափարախոսական հենքի վրա էր ձևավորված: Այդ ուսանողներն այլ ժամանակի ծնունդն էին: Բնականաբար, գաղափարախոսությունները տարնբեր են այստեղ, բայց ընդհանուր առմամբ նույնն է ուսանողության բնույթը, էությունը: Զգալի տարբերություն առանձնապես ես չեմ նկատում:
- Այսինքն, չկա՞ տարբերություն ժամանակակից ուսանողների և Ձեր ժամանակների ուսանողության միջև, որը Դուք դրական կամ բացասական եք գնահատում:
- Այսօրվա ուսանողների մեջ բացասականը թերևս այն է, որ չափից դուրս նյութական են, իսկ մեր ժամանակ այդպես չէր: Դա էլ հավանաբար ժամանակի հրամայականն է:
- Դասախոսների մասին ի՞նչ կասեք: Ձեր ժամանակների դասախոսների դասավանդման ոճը ինչպիսի՞ն էր: Մերօրյա դասախոսների դասավանդման ոճի համեմատ ի՞նչն էր ուրիշ:
- Ոճը, ցավոք սրտի, համարյա նույնն է մնացել, տարբերություն չկա: Բացի իհարկե որակից, այն էլ որոշ չափով, մնացածը նույնն է: Որակը որոշ չափով փոխվել է, որովհետև նոր ժամանակներ են այսօր: Բնականաբար, գիտության նոր ձեռքբերումներ են տեղի ունեցել, նոր հեռանկարներ են բացվել: Այդ իմաստով որակի առումով մի քիչ փոխվել է դասախոսության ընդհանուր ձևաչափը, բայց նույնն է դասավանդման ոճը, ամեն ինչը նույնն է:
- Պարո՛ն Ասատրյան, ինչպիսի՞ ուսանող եք եղել: Ինչո՞վ եք տարբերվել Ձեր հասակակիցներից: Կպատմե՞ք այդ մասին:
- Ես այն մարդկանցից եմ, որ հենց փոքր հասակից էլ այն բնագավառին եմ նվիրված եղել, որով այժմ զբաղվում եմ, այսինքն՝ ես այն ժամանակ ունեի հստակ տեսլական՝ ինչով պիտի զբաղվեմ, և ըստ այդ տեսլականի գծագրած ուղով էլ գնում էի: Եվ սովորում էի, և գրականություն էի կարդում, և կապեր ունեի Մոսկվայի, Սանկտ-Պետերբուրգի այդ ժամանակվա տարբեր գիտնականների հետ: Այդ ամենը դեռևս  ուսանող եղած ժամանակ էր: Այսինքն՝ ես չէի սահմանափակվել Երևանի պետական համալսարանով, այլ դուրս էի եկել: Բայց միևնուն ժամանակ ուսանողական կյանքով էի զբաղվում, ուրախ ու ակտիվ կյանք էի վարում:
- Ներկայիս ուսանողը, ըստ Ձեզ, ինչպիսի՞ն պետք է լինի, որ Դուք համարեք իրեն լավ ուսանող, այսինքն՝ Ձեզ համար լավ ուսանողն ո՞վ է:
- Լավ ուսանողը նա է, ով լավ սովորում է, ունի հեռանկար, տեսլական, հստակ պատկերացնում է իր ապագան, գիտի՝ ինչ բնագավառով է զբաղվում, սիրում է իր գործը և նվիրված է գործին: Սա ամենակարևոր բանն է: Եվ, իհարկե, ընդունակ մարդ է: Այդ ուսանողը արդեն իսկ լավ ուսանող է:
- Դա ընդհանրապես: Եթե խոսենք զուտ մեր ֆակուլտետի ուսանողի մասին, օրինակ՝ արևելագետ ուսանողը Ձեզ համար ինչպիսի՞ն պետք է լինի, ինչպիսի՞ հատկանիշներ պիտի ունենա, որ համարեք լավ արևելագետ ուսանող:
- Լավ ուսանողը բացի այն, որ լավ պիտի սովորի, իմանա՝ ինչ է անում, նաև պետք է ունենա հետաքրքրություն և որոշ չափով ազգային լիցք կրի, հիմնարար հայացքներ ունենա դեպի հայրենիքը, դա կարևոր է, այսինքն՝ ֆունդամենտալ մոտեցում ունենա դեպի հայրենիքը: Այդ իմաստով մեր ֆակուլտետի ուսանողը պետք է տարբերվի որոշ չափով:
- Ձեզ համար ավելի նախընտրելի է ինչպիսի՞ ուսանողներ ունենալ՝ նրանց, ովքեր զբաղվում են միայն գիտությամբ, միայն հասարակական գործունեությամբ, թե՞ ովքեր կարողանում են համատեղել հասարակական գործունեությունը և կրթությունը:
- Գիտեք՝ ամեն մարդ չի կարող գիտությամբ զբաղվել, այսինքն՝ բոլորի գիտությամբ զբաղվելը ճիշտ չէ և սխալ է: Ուսանողների մի փոքր մասն է զբաղվելու գիտությամբ: Այն ուսանողն է լավը, ով նախ լավ սովորում է, անկախ այն բանից, թե կզբաղվի գիտությամբ կամ չի զբաղվի, հստակ պատկերացնում է՝ ինչ է անում և որոնք են իր նպատակները, ակտիվորեն մասնակցում է հասարակական-քաղաքական կյանքին, եթե, իհարկե, կենսախինդ մարդ է: Կարծում եմ՝ դա լավ է: Այդպիսի ուսանողը լավն է:
- Խոսենք մի փոքր Ձեր ընտանիքի մասին: Կպատմե՞ք, կներկայացնե՞ք, թե ինչպիսին է այն:
- Ես ամուսնացած եմ, 3 երեխա ունեմ` 2 տղա և մեկ դուստր: Դուստրս հիմա 8-րդ դասարան է: Նա շատ է սիրում ֆիզիկան, ուզում է ֆիզիկոս դառնալ: Մեծ տղայիս անունը Մուշեղ է: Լոնդոնում է հիմա աշխատում, զբաղվում է արաբագիտությամբ, Ղուրանի ուսումնասիրությամբ: Ավարտել է համալսարանը, պաշտպանել է և կոչում ունի: Մյուս որդիս Սարգիսն է, որին գիտեք: Նա զբաղվում է ադրբեջաներենի ուսումնասիրությամբ, թուրքագիտությամբ: Ունեմ թոներ Մուշեղը 2 երեխա ունի՝ մեկ աղջիկ, մեկ տղա: Փոքր երեխաներ են:
- Ձեր ծնողների մասին էլ կպատմե՞ք: Ինչպիսի՞ ընտանիքում եք մեծացել:
- Իմ պապերը եկել են Խնուսի շրջանից, Ակ գավառից: Շատ հետաքրքիր է, որ մեր ընտանիքը իր գրավոր պատմությունն ունի (մոտավորապես 400 տարվա): Մենք ունենք մեր ավետարանը, որտեղ գրված է մեկ առ մեկ, թե ով ծնվեց: Մինչև հայրս հասնում է, և շատ հետաքրքիր է՝ հենց Խնուսից գնացել են Բլուր գյուղ, տարել են իրենց հետ այն Պարսկաստան, հետո այնտեղ գյուղ են հիմնադրել: Ավելի ուշ մենք եկել ենք այնտեղից Հայաստան: Ես փոքր եմ եղել, երբ եկել ենք՝ 12-13 տարեկան, հետո Լենինականում եմ սովորել: Լենինականի N28 դպրոցն եմ ավարտել, հետո ընդունվել եմ Մայր բուհ Քրդագիտության բաժին: Մի ժամանակ կար Քրդագիտության բաժին: Ավարտելուց հետո ընդունվել եմ Լենինգրադի ակադեմիայի ասպիրանտուրան: 5 տարի այնտեղ եմ սովորել, պաշտպանել եմ թեկնածուականը, հետո 1990 թ-ին պաշտպանել եմ դոկտորականը՝ դեռևս Խորհրդային միության ժամանակ, և հիմա աշխատում եմ այստեղ:
- Ի՞նչ է Ձեզ համար արևելագիտությունը:
- Ինձ համար արևելագիտությունը իմ կյանքն է: Ես արևելագիտությունը սիրում եմ: Արևելագիտությունը Արևելքի մասին հստակ աշխարհայացք է, բացի գիտությունից: Աշխարհայացքային կատեգորիա է արևելագիտությունը ինձ համար, ոչ թե միայն բնագավառ:
- Ի՞նչ գեղարվեստական գրքեր եք կարդում: Ունե՞ք սիրած գիրք, բացի մասնագիտական գրքերից, իհարկե:
- Ես ռուս գրողներից Տոլստոյին եմ շատ սիրում, հայ գրողներից սիրում եմ Րաֆֆիին, պոետներից սիրում եմ Թումանյանին և Չարենցին:
- Կոնկրետ սիրած գիրք ունե՞ք:
- Հայկական գրքերից Րաֆֆիի «Կայծեր» վեպն է, համաշխարհային գրականությունից Մարկեսի «100 տարվա մենություն»-ը, իսկ ռուսական գրականությունից Տոլստոյի «Պատերազմ և խաղաղություն»-ը:
- Ո՞վ է այն գիտնականը, որին Դուք առաջին տեղում եք դասում:
- Ես շատ եմ սիրում գերմանացի գիտնական Վիլհելմ Այլևսին: Նա արևելագետ է: Սիրում եմ մի քանիսին ևս` Մեյերին, Բարտոլոմեյին, Հյուբշմանին: Ամենից շատ սիրում եմ Այլևսին:
- Քանի՞ արևելյան երկրում եք եղել, և կա՞ մի այնպիսի երկիր, որը Ձեզ համար ամենաձգող երկիրն է:
- Ինձ համար ամենաձգող երկիրը Հայաստանն է: Եղել եմ բոլոր երկրներում, բացի Հարավարևելյան Ասիայից:
- Ինչ-որ մի խոհանոց կա՞ Ձեզ համար, որը կառանձնացնեք:
- Ես սիրում եմ հնդկական խոհանոցը, քանի որ շատ լավն է, կծու խոհանոց է: Վրացականը վատը չէ: Իրանական, արաբական խոհանոցը շատ լավն են, թուրքական խոհանոցը ևս շատ լավն է: Բոլոր երկրների խոհանոցները, բացի հայկականից, սիրում եմ:
- Ամենասիրելի ճաշատեսակը....
- Ես ամենից շատ սիրում եմ փլավ, բրնձով փլավ, հասարակ բրինձ:
- Ի՞նչ երաժշտություն եք լսում:
- Դասական երաժշտությունից սիրում եմ Մոցարտ, որը մատչելի դասական երաժշտություն է, Շոպենի որոշ գործեր, որոնք ինձ ընկալելի են, բայց սիրում եմ նաև էթնիկ երաժշտություն: Հայկական ժողովրդական երգեր եմ սիրում: Սայաթ-Նովային եմ սիրում, Ջիվանուն եմ սիրում: Ռաբիզից զզվում եմ: Բայց ասեմ՝ լավ պարում եմ ռաբիզի տակ:Ռաբիզ ասելով՝ նկատի ունեմ Թաթայի երգերը:
- Ի՞նչ խորհուրդ կտաք ուսանողությանը:
- Թող լավ սովորեն, իրար սիրեն, հեռու լինեն նախանձից: Ամենավատ բանը նախանձն է: Ես իմ մարդկային բնավորության մեջ ամենից շատ գնահատում եմ նախանձի բացակայությունը: Մարդը պիտի նախանձ չլինի, մարդը պիտի ճշմարիտ լինի, ընկերասեր լինի, երբեք չդավաճանի ընկերոջը, ուղղամիտ լինի, որը շատ կարևոր է: Ուղղամտությունը հարկավոր է. ինչ մտածում ես, պետք է ասես, չթաքցնես: Ուղղամիտ մարդուն ես սիրում եմ:
- Ձեր ընկերական շրջապատում միայն գիտնականնե՞ր են: Ունե՞ք այնպիսի ընկերներ, որոնք ընդհանրապես կապ չունեն արևելագիտության հետ, գիտության մարդիկ չեն:
- Ճակատագրի բերումով ընկերներ, որոնք հեռու են իմ բնագավառից, չունեմ: Ցավոք սրտի, որովհետև Լենինականի դասընկերներս չգիտեմ՝ ուր են գնացել, ինչ են արել: Բնականաբար, իմ ընկերները միայն այս շրջապատից են:

Աննա Կարապետյան
Դիանա Եղիազարյան

0 արձագանք:

Post a Comment